چرا در گوشی های شیائومی تبلیغ میبینید؟ انواع تبلیغات و بررسی آن ها

بدون دیدگاه

تبلیغات

اخیرا در آپدیت MIUI 9.5، نسخه جهانی، تبلیغاتی روی برخی برنامه های شیائومی دیده می شوند. نظیر برنامه امنیت، می موزیک، می ویدئو پلیر، می اکسپلورر، App vault، اپ استور خود شیائومی و… امروز به بررسی این مورد در شیائومی ایران می پردازیم.

از همان ابتدا، بروز چنین اتفاقی واضح بود؛ فقط برخی افراد آن را بزرگنمایی می کنند. از جمله آن ها برخی نویسندگان زومیت هستند که مشخص نیست آیا تا به حال شیائومی دیده اند؟ شیائومی با توصیف Mi به صورت mobile internet از آن خبر داده بود. برنامه App vault یا همان بخشی که به منو های گوشی اضافه شده است، خود یک بخش ارائه خدمات و تبلیغات می باشد. این بخش از مدت ها پیش‌ روی‌ نسخه چین وجود داشت. شاید فروش روبیک و لباس های مختلف را در آن دیده باشید.

 

تبلیغات در برنامه app vault

تبلیغات در برنامه app vault


از بین ۴ غول اسمارتفون دنیا، تنها گوشی‌ های‌ شیائومی ارزانترین هستند. استراتژی‌‌ سامسونگ، اپل‌و هواوی کسب سود بیشتر، و شیائومی کسب فروش بیشتر است.


تبلیغات با چه معیاری؟

تمام خدمات با توجه به مکان شما ارائه می شوند، برخی با توجه به کشوری که در تنظیمات گوشی‌ انتخاب‌کرده اید و برخی‌ با توجه به اطلاعات حاصل از GPS گوشی. بعضی از تبلیغات به نظر می رسد که با الگوریتم های گوگل محاسبه می شوند. رفتاری که شما در برابر تبلیغات انجام می دهید، نوع تبلیغات آینده را مشخص می کنند. جالب است که خودم تبلیغات فارسی را در گوشی های شیائومی دیده ام!

 

تبلیغات در برنامه امنیت MIUI

تبلیغات در برنامه امنیت MIUI

 

 

نمونه تبلیغات:

تبلیغات در App vault

تبلیغات در App vault

تبلیغات Mi apps در cleaner

تبلیغات Mi apps در cleaner

 

توپ تبلیغاتی شیائومی

توپ تبلیغاتی شیائومی که با کلیک روی آن وارد یک سایت تبلیغاتی می شوید. در چند برنامه دیده می شود.

پس سود ۵ درصدی چه شد؟

وقتی شیائومی گفت که سود سخت افزاری شرکت زیر ۵ درصد‌ خواهد بود، کمتر‌ کسی به بخش «سخت افزاری»‌ دقت کرد. شیائومی هیچ محدودیتی برای درآمد نرم افزاری‌ خود در نظر نگرفته است. تبلیغاتی‌ که هنگام باز کردن آهنگ یا ویدئو می بینید، یا بعد از optimize‌ گوشی در برنامه امنیت ظاهر‌ می شوند، و حتی برخی‌ نوتیفیکیشن هایی‌‌ که از برنامه های‌ مختلف شیائومی ‌به ویژه App Store دریافت می کنید، همگی برای شیائومی ‌درآمد هستند.

 

تبلیغات در برنامه browser شیائومی

تبلیغات در برنامه browser شیائومی

نظرات منتقدان

برخی افراد، تبلیغات شیائومی را آزار دهنده می بینند. طوری که مجبور هستید بعد دیدن تبلیغ به کار خود بپردازید.(البته چون این مطلب رو چند بار ویرایش کرده ام، در این حین یه تبلیغ رو دیدم در برنامه موزیک، که تمام صفحه را پوشانده بود و شما باید بدون این که محدودیت زمانی باشد از گزینه خروج استفاده می کردید.) این ها افرادی اند که اصلا شیائومی در دست نگرفته اند. اکثر تبلیغات شیائومی ، بدون هیچ مجبوریتی به نمایش گذاشته می شوند. هیچ کس از آن ها آزاری‌ نمی بیند. ولی هم چنان افرادی به دنبال خراب‌کردن کمپانی‌ و استراتژی آن هستند.

 

تبلیغات در برنامه موزیک MIUI

تبلیغات در برنامه موزیک MIUI

درآمد تا چقدر؟

رابط کاربری MIUI، بزرگترین منبع درآمدی شرکت است. زیرا تمام برنامه ها و خدمات، از آن سر چشمه می گیرند. پس‌ تمرکز بر روی آپدیت های زیاد و البته اکثرا جالب (نظیر MIUI 10 که قرار است بین دستگاه های‌ مختلف تبعیضی قائل نشود) بی‌ مورد نیستند. قبلا برخی قابلیت ها مخصوص گوشی های جدید تر بودند. بنا به آمار، حدود ۲۰۰ میلیون کاربر فعال برای MIUI ‌وجود دارد. همچنین به طور میانگین، این تعداد هر روز ۴ ساعت از گوشی‌ خود استفاده می کنند. در این مدت، حداقل ۱۰ تبلیغ برای فرد ظاهر می شود. فارغ از آن که فرد چه قدر به خدماتی‌ نظیر Mi cloud هزینه می دهد. اگر هر تبلیغ درآمد ۰٫۰۰۱ دلاری برای‌ کمپانی داشته باشد، با احتساب موارد دیگر حداقل سود حاصل‌، سالانه یک میلیارد دلار خواهد بود.

 

پول

پول


حداقل سود ۱ میلیارد دلاری در انتظار شیائومی است.



ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *